9 alledaagse tips om stres tegen te gaan!

Welk social media platform heeft de slechtste invloed op mensen?
20 juli 2017
Wat kunnen we leren van Biatlon als het gaat om werken in een stressvolle situatie?
22 februari 2018
Toon alles

9 alledaagse tips om stres tegen te gaan!

Stres! We hebben er allemaal wel eens mee te maken, of het nu gaat om werkdruk, relatieproblemen, financiële zorgen of onze hectische levensstijl die ons inhaalt. Het is belangrijk om de tijd te nemen voor jezelf om te voorkomen dat stres je overweldigt en in angst verandert. Dit kan zich namelijk manifesteren in fysieke problemen. Er zijn veel manieren om tot rust te komen en een pauze te nemen van het dagelijks leven, zij het met een plek van meditatie, een verandering van dieet of kalmerende supplementen. Voedingsdeskundige Pippa Campbell heeft over dit onderwerp haar visie gedeeld. Hieronder vind je haar beste tips voor het omgaan met stress!

  1. Neem even rust en kleur een tekening in.

Heb je een stres gevoel? Dan is het tijd om het rustig aan te doen. Pippa zegt: “Als de stres zich uitwerkt op het lichaam, denk er dan aan om gewoon langzamer te gaan werken – fysiek langzamer gaan werken, stoppen met rondrennen en een paar minuten gaan zitten. Je kunt ook proberen een pauze te nemen en vijf minuten een tekening inkleuren. Het klinkt misschien gek maar inkleuren helpt je gedachtes te vertragen, je geest stopt met overdenken waardoor je je gedachten rust geeft. Je kan tegenwoordig verschillende boekenwinkels of op internet gewoon kleurboeken kopen voor volwassenen. Het is namelijk een populaire manier geworden om te ont stressen en te ontspannen. ”

  1. Ga eens mediteren.

We hebben allemaal gehoord van meditatie, maar heb je het ooit geprobeerd? Pippa legt uit: “Meditatie is een geweldige manier om je lichaam en geest te laten vertragen. Als je nog niet eerder in de meditatie-wereld hebt gedoken, kun je de app Calm gebruiken om je op weg te helpen met enkele eenvoudige meditatietechnieken. ”

  1. Gebruik kruiden.

Voedingsdeskundige Pippa onthult dat bepaalde kruiden je kunnen helpen ontspannen. “Probeer adaptorenische kruiden of wortels – ook bekend als ‘geneeskrachtige planten’ – in je dieet op te nemen,” zegt ze. “Deze specifieke kruiden / wortels helpen het lichaam in evenwicht te brengen, te herstellen en te beschermen tegen stressgevoelens. Deze kruiden bevatten ginseng, heilige basilicum, ashwaganda, astragalus, zoethout, rhodiola en maca. ”

  1. Doe een digitale Detox.

Zit je vastgelijmd aan je iPhone? Kan je niet van je tablet afblijven? Leg ze even uit het zicht! Pippa stelt voor om een ​​totale digitale detox te hebben om je geest volledig tot rust te brengen. Ze zegt: “Het gebruik van smartphones, tablets en laptops betekent dat we constant verbonden zijn met alles wat er om ons heen gebeurt, dit kan bijdragen aan onze stress, vooral als je bijvoorbeeld voortdurend werkherinneringen krijgt. Meld je af voor oude e-maillijsten, schakel de pushmelding in je e-mailapp uit, voeg geen zakelijke mailadressen toe op je telefoon en zet je telefoon 60-90 minuten voor het slapen uit. ”

  1. Zorg voor voldoende Omega 3s.

“Om te voorkomen dat het leven te stressvol wordt, heb je omega-3’s nodig. ” Je krijgt echter niet altijd dezelfde boost van omega-3 uit bijvoorbeeld walnoten en soja, dus eet ongeveer twee keer per week zalm of andere vette vis. “Het nemen van een dagelijks omega-3 supplement (met DHA en EPA) kan de angst tot 20 procent verminderen.

  1. Doe ‘medium breathing’.

Ja, medium breathing is het nieuwste modewoord en het is beter tegen stress dan diep ademhalen, waardoor je overmatig kunt ademen en duizelig wordt, onthult Pippa. “Ik noem medium ademhaling de vier-één-zes ademhaling.”Adem in voor vier seconden, houd dit een seconde vast en adem gedurende zes seconden uit. Probeer zo ademen te halen dat je buik wordt gevuld met lucht.” Pippa raadt het aan dit te oefenen als je niet gestrest bent om het onder de knie te krijgen. “Doe dit gedurende 5 minuten wanneer je maar kunt.”

  1. Plan wat tijd voor jezelf.

“Zorg ervoor dat je elke dag gedurende 15 minuten een beetje ‘ik’ tijd hebt. We leiden allemaal een steeds drukker leven, en als gevolg daarvan zijn we behoorlijk slecht in het hebben van deze ‘ik’-tijd. Probeer elke dag 15 minuten iets te doen wat jij leuk vind, bijvoorbeeld een tijdschrift lezen of misschien een kopje koffie drinken.”

  1. Eet gezonde snacks.

Als we gestrest zijn, kan het verleidelijk zijn om ons te richten op snacks om beter te laten voelen, maar zoete snacks kunnen ons zelfs slechter laten voelen. “Probeer in plaats van snacks wat eiwitrijke snacks zoals noten of zaden. Het is handig om een ​​aantal van deze soorten snacks in je handtas of op kantoor te bewaren om te voorkomen dat je die ongezonde snacks haalt,”

  1. Verhoog je proteïne.

Wist je dat het eten van meer eiwitten het gevoel van angst kan verminderen? Daarom adviseert Pippa: “Probeer bij elke maaltijd eiwitten toe te voegen en eiwitrijke snacks aan je dieet toe te voegen, zoals Griekse yoghurt, eieren, amandelen en tonijn.”.

Bron: Hellomagazine

Laat je reactie achter
Interessant? Deel het met je vrienden!

Wij maken gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor jou nog makkelijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen. Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Meer informatie.

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten